הפורום לענייני משפחה וגירושין! יעוץ משפטי מאת עו''ד איילת שיים מור: שינוי תצהיר - מה דעתך?...
שינוי תצהיר - מה דעתך? - פורום גירושין
x

דיווח על תקלה

תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:
03-9239966 052-3676797

נושא חדש חיפוש בפורום חזרה לעמוד הפורום
שינוי תצהיר - מה דעתך?
תאריך ושעה: 07/09/2013 18:06 לשיחה עם עורך דין חייג/י: 03-9239966
אני בת 53 .אמי נפטרה לפני שנה 11 שנים .לפני שנפטרה היא ואחי בן 47 שגר אתה עד סוף ימיה רווק קנו הדירה מעמידר אחי נתן צ'ק בשמו. אך לאחר שאמי נפטרה בשנת 2012 התברר שאין צוואה. שני אחיי הגדולים הוציאו צוו ירושה, שחמשת הילדים של אמי שהם אחיי יורשים כל אחד חמישית מהעזבון . שאלתי היא לגבי הדירה.

אחי לצורך העיניין נכנה אותו יוסי כל הזמן טען שהוא קנה הדירה מכספו (הציג העתק של חוזה הקניה עם עמידר בשם אמי, הציג העתק הצ'ק)) והוא ואחותי הגדולה שתומכת בו טענו, שאמי אמרה תמיד שהיא רוצה שהדירה תהיה שייכת לדוד אחרי מותה .יש לציין שבאותה תקופה לאחר מות אמי האמנתי לאחי ולאחותי שטענו, שאם אחי נתן צ'ק מכספו ,ואם אמי הבטיחה בעל פה הדירה לאחי ושהוא טיפל בה באבי שנפטר ולא התחתן והביא ילדים(הכל מבחירה שלו כיוון שכל האחים הציעו עזרה והוא סרב בטענה ,שאמי רוצה שרק הוא יטפל בה)אני חמלתי עליו והסכמתי יחד עם אחותי לתמוך בו לוותר על חלקי בירושה ולצדד באותו קו של אחי ושל העורך דין שלו, שהדירה שייכת לו למרות שאין צוואה שבה אמי מורישה הדירה לאחי.

בגלל הצ'ק ובגלל שאמי אמרה לאחותי שהיא רוצה שהדירה תהיה של יוסי.שני אחיי הגדולים דרשו לממש את זכותם בצוו הירושה ותבעו אותי ואת יוסי ואת אחותי שמתנגדים לממוש צוו הירושה ופרוק שיתוף.יש לציין ,שיוסי גם תבע את כל האחים(אני ואחותי התומכות רק מבחינה פורמלית נתבענו) חתמתי על תצהיר בהתחלה אצל עורך דין של אחי יוסי שבו אני מוותרת על חלקי לטובת אחי ושאני מאמינה שהדירה שייכת לו.

אגב גם חששתי מאוד לבקש חלקי כיוון שהוא התנהג בצורה מאיימת ומשפילה עם קללות אל האחים, שרצו חלקם בטענה שהם עושקים אותו ושהם רוצים לזרוק אותו מהדירה, ואין לו כלום לא אשה לא ילדים ולא נכסים. בתצהיריי אני תומכת ביוסי ואומרת שאני יודעת שהדירה שייכת לאחי ושהוא טיפל היטב באמ.י באותה תקופה לא ידעתי שלפי חוקי עמידר -עמידר נותנת רק לאמי הזכות לקניית הדירה, ובמידה והיא רוצה לתת הזכות ליוסי צריכה היתה להסדיר זאת עם עמידר או לרשום שהדירה מועברת ליוסי בצוואתה, וזה לא נעשה. בהמשך חתמתי על שני כתבי הגנה כתוב בהם, שאין לי כל טענה או תביעה ביחס לדירה ואני מסכימה שהדירה לא שייכת לעזבון אמי אלא לאחי יוסי.

לפני חודשיים היה דיון בבית משפט האחים נשלחו לגישור זה בשלבים, אך כיום בעקבות זה שאחי מתייחס אליי לא יפה בזלזול ובצעקות החלטתי שאני רוצה לשנות תצהיריי ולבקש את חלקי בירושה, האם זה אפשרי דרך עורך דין לשנות תצהירים שנתתי בגלל יחסו המשפיל של אחי, שהתייחס למתנתי בצורה מחפירה .

יש לציין שבקשתי ממנו לא לשאת בהוצאות ההליך מגשרת שמאי וכדומה כיוון שאין לי כסף לעזור לו בזה ומספיק שאני מוותרת על חלקי בירושה שזה 186.000 שקל הוא סרב ואמר, שאני אשלם הכל ובצעקות כמובן.אשמח לדעתך המון תודה!
נושא חדש חיפוש בפורום חזרה לעמוד הפורום